Spring til indhold

Bueskydning

Vi starter træning i Bueskydning på udendørs baner i april, derfor glæder vi os til at tage imod dig som ny skytte og give dig et indblik i Recurve Barbue skydning.

Vi har også fået en bane, som kan klare skydning med Compound bue.

Du vil på første prøvedag få introduktion i flg.:

• Sikkerhed og behandling af buen
  • Buens opbygning og personlig opvarmning
  • Skydestilling og sigte
  • Baneskydning med instruktør

Vi træner på Brolæggervænget 14

Tirsdage fra 17.30-20.30

Lørdage fra 10.00-13.00

OBS: Efter Pinse starter træning op torsdage i stedet for lørdage

Du kan booke en prøvetid herunder:

Bueskydning – en sport for alle mellem 8 – 90+ år, for hele familien – og så skal det være sjovt.

I Næstved Skytteforening begyndte vi at lancere indendørs bueskydning, sideløbende med ordinær riffel- og pistolskydning, i efteråret 2020, men på grund af Covid-19 havde det ikke den ønskede succes. Men den 20. marts 2021 fik vi startet op på vores udendørsbane og er kommet godt i gang.
Formålet med bueafdelingen er at samle personer i fællesskab om sporten, skabe trygge rammer for børn og voksne, der har interesse for bueskydning. Vi kan tilbyde træning og introduktion i Recurve og Barbue for personer i alle aldre.
Der vil også på sigt være muligheder for at deltage i diverse stævner, som vil blive annonceret gennem DGI og lokale mesterskaber i konkurrencer mod andre skytter.

Nybegyndere skal IKKE have nogen form for udstyr med når de starter. Man låner bue, pile og alt sikkerhedsudstyr hos os og man træner gratis de første 3-4 gange. Man er velkommen med ens egen bue også, både Recurve, Compound og Jagtbuer. Når prøvetiden er gået, beslutter man om man ønsker at melde sig ind i klubben og dermed blive medlem.

Medlemskontingent giver tillige adgang til al anden form for skydning i Næstved Skytteforening, såsom pistol- og riffelskydning, både luft og caliber, alt for samme kontingent. Mere info om krav kan findes på hjemmesiden også.

Når man er blevet medlem, anbefaler vi at man køber sine egne pile, men du kan fortsat låne bue og andet udstyr i klubben for et lille gebyr pr. gang, som går til vedligeholdelse og slitage af banen.
Hvis man som nybegynder vil prøve bueskydning med instruktør, så book en tid i skemaet herunder.

Træningstider, indendørs – på Brolæggervænget 14, Næstved: (Oktober til april)
Hver tirsdag fra 17:30 til 21:30 og lørdage fra 10.00 – 13.00

Træningstider, udendørs – på Brolæggervænget 14, Næstved: (April til oktober)
Hver tirsdag fra 17:30 til 21:30 og lørdage fra 10.00 – 13.00

Da sikkerheden er vigtig for os, som ved al skydning, må børn ikke selvtræne uden at der er en erfaren bueskytte på minimum 16 år til stede som kan varetage sikkerheden. Der skal være en ansvarlig person til stede hver gang.

Kontingent og priser for deltagelse:
Årligt kontingent fastsættes på vores generalforsamling og betales i oktober, som p.t. er:
For børn og unge til og med 18 år: 600,00 kr.
For voksne til og med 66 år 750,00 kr. Voksne over 67 år: 600,00 kr.

Ved Ordinær Generalforsamling i marts blev det vedtaget, at kontingent vil stige med 50,- kr. for alle, gældende fra oktober 2024.

Lån af bue pr. gang 10,00 kr.

Leje af pile: 10,00 kr. (Pile kan købes i klubben for 35,00 kr. pr stk. – og kan tilpasses jeres mål og styrke)

Vi glæder os til at se dig/jer.