Spring til indhold

Alt du skal vide som ny skytte

Riffel, pistol og bueskydning er en præcisionssport. Våbnene er vores sportsredskab, hvor vi med indøvning af bl.a. koncentrationsevne, brug af skydeudstyr samt skydestillinger og teknik oparbejder resultater på en elektronisk skydeskive.

Sporten stiller ingen særlige krav til din fysik, du skal dog være mindst ca. 7. år for at skyde med riffel og ca. 13-15 år for at skyde med pistol. Som ny pistolskytte starter du med at skyde med en luftpistol og senere får du mulighed for at skyde med cal. 22. Som bueskytte kan du starte som ca. 8 årig.

I alle tilfælde bedømmes børnenes modenhed ud fra en sikkerhedsmæssig vurdering, da det er våben, vi har med at gøre.

Skydesporten er en familiesport, hvor det ofte er set at to til tre generationer i familien dyrker sporten sammen.

Som ny skytte kan du blot møde op på skydebanen, hvor der vil være instruktører klar til at hjælpe dig godt i gang med både sikkerhed og teknik, så du får en god oplevelse på skydebanen.

Oftest stillede spørgsmål

Hvad koster det?

Du skal betale kontingent for at være medlem af foreningen. Her ses vores kontingentsatser.

Barn600 kr. pr. år (1. oktober - 30. september)
Voksen750 kr. pr. år (1. oktober - 30. september)
Senior600 kr. pr. år (1. oktober - 30. september)

Ved Ordinær Generalforsamling i marts blev det besluttet, at alle kontingenter sættes op med 50,- kr. og hæves efter oktober 2024.

Nogle børn og unge har brug for en håndsrækning, for at de kan være med i idrætsforeningers positive fællesskaber.
DGI´s ”Puljen Foreningsliv for alle” gør det muligt for foreninger at søge midler til kontingent for nye medlemmer. Kontakt formanden om ansøgning.

Tillige kan der søges på BROEN Næstved, se mere på følgende link:  https://broen-danmark.dk/naestved

Hver gang du kommer på skydebanen skal du betale for den ammunition du bruger. Det koster cirka 25 kr. for 25 skud alt efter hvad du ønsker at skyde med.

Skal jeg have noget med første gang?

Det er ikke nødvendigt at medbringe noget specielt til skydning. Vi har alt udstyr klar, som du kan låne.
Medbring penge til patroner og eventuelt en sodavand efter skydning.

Hvornår kan jeg komme og skyde?

Vi har åbent på følgende tidspunkter. Vælg hvilken disciplin, som du ønsker information om og se, hvilke dage der skydes.

Mandag kl. 18:00 - 20:30Riffelskydning forbeholdt børneskytter og nye skytter
Tirsdag kl. 17:30 - 20:30Bueskydning
Onsdag kl. 18:00 - 20:00Pistolskydning
Torsdag kl. 18:00 - 20:30Riffelskydning uden instruktører
Lørdag kl. 10:00 - 13:00Bueskydning

Sådan bliver du medlem

Hvis du mangler svar på et spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores bestyrelse. Du finder kontakt oplysninger til vores bestyrelsesmedlemmer i toppen under punktet “Kontakt”. Du kan også trykke her.

Er du blevet bidt af skydning, kan du melde dig ind i foreningen ved at udfylde en online indmeldelsesblanket gennem linket herunder